Kvarglömt på resmålet
Glömmer du något på resmålet kan det eftersökas. Fyll i detta formulär senast 7 dagar efter hemkomst och skicka det till Almena.
Almena ansvarar inte för kvarglömda eller förlorade föremål. Hittar vi det du söker betalar du 200 kr vilket inkluderar vår administration och frakt. Vi informerar i så fall om detta innan det skickas hem till dig.
Eftersökning efter föremål som är glömda eller förlorade på flyg eller flygplats kan inte göras hos oss. Vi dessa fall kontaktas Lost & Found avdelningen vid respektive ankomstflygplats eller kontakta flygbolaget du har rest med.
Skadat, försenat eller förlorat bagage
Om ditt bagage kommer på avvägar eller skadas under flygningen ska detta anmäls direkt på flygplatsen. Då gör man en så kallad PIR-rapport (Property Irregularity Report). För att få hjälp med det, kontakta gärna flygbolaget eller Almena Travel representant.
Viktigt! Alla dokument ska vara i originalhandlingar, bra att behålla kopior på allt som skickas in.
Reklamation
Om din resa av någon anledning inte har infriat dina förväntningar och brister har uppstått så ber vi dig att snarast kontakta Almena Travels personal på resmålen. På så vis har vi möjlighet att hjälpa dig och lösa problemet. Det finns också möjligheten att reklamera resan efter hemkomst. Detta sker skriftligen och ska vara oss tillhanda senast två månader efter hemkomst.
Handlingarna skickas till info@almena.se, bifoga eventuella handlingar och bilder mm till reklamationen.